MirjamiParant pienet purot - isot joet

S-pankki ja surkea palvelutaso!

Olen ollut Elannon jäsen vuosikymmeniä. Jossain vaiheessa, erilaisten fuusioiden seurauksena, olen ajautunut osakkaaksi, maksamalla 100 euron osuusmaksun.

Hitaassa prosessissaan S-pankki on sulauttamassa Lähi-Tapiola -pankkia omiin toimintoihinsa. Aika ajoin tilannetiedotusta putoilee postilaatikkoon, mutta mitään selvyyttä ei kuitenkaan tunnu olevan.

Tämä ilmeni siitä, että minulla oli debet-credit -kortti Lähi-Tapiolassa. S-pankki viestitti, että kortti toimii normaalisti toukokuuhun asti. Nyt olen korttini kanssa käynyt automaatilla tutkailemassa credit tilannettani, mutta kortti ei toimikaan.

Olen yrittänyt soittaa useaan kertaan asiakaspalveluun. Jokaisella kerralla miesääni ilmoittaa - kaikki asiakaspalvelijamme ovat varattuja, ole hyvä ja odota. Tai jotain sinne päin. Jokainen soitettu minuutti on maksullinen. Alkuun odotin, jopa 10 minuuttia. Sama laulu, ei pääsyä.

Pari kertaa olen kävellyt Espoon Sellossa olevaan, ainoaan palvelupisteeseen, jossa jokaisella kerralla on kymmenien jono ja vain yksi asiakaspalvelija.

Tänään jälleen yritin, tuloksetta.

Tilitietojani (credit) ei näy enää S-pankin sivuilla. Melkoinen summa rahaa on jossain, kadoksissa.

Ihmettelen, mistä on kysymys. 

S-pankki tarjoaa myös hövelisti kansalaisille asuntolainoja ja vakuudetonta luottoa.  

Asiakaspalvelu on kuitenkin ala-arvoista. Suureksi nousseen pankin olettaisi järjestävän entisille ja uusille asiakkailleen kunnon palvelut. Espookin on suuri kaupunki ja vain yksi asiakaspalvelija.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (13 kommenttia)

Käyttäjän ilkkavarsio kuva
Ilkka Varsio

Osuustoimintaliike sosialisoi omaiuutesi säätiöön josta kukaan ei saa koskaan ulos senttiäkään eivätkä säätiöt maksa edes veroja saatikka kerro sijoituksistaan.

Se satanen jonka maksoit voit, liittyessäsi etujen ihanaan maailmaan, saada takaisin parin vuoden sisällä kun jätät sinne eroanomuksesi. Kaikki kaupat antavat tarjouksia ja etuja ilman jäsenmaksua jolla sitoutetaan asiakas ovelasti kaupan vangiksi.

Käyttäjän MirjamiParant kuva
Mirjami Parant

Ilkka V. , kiitos viestistäsi! En sitä satasta ikävöi, vaan olen saanut nyt verenpainetta aivan järjettömän kehnosta asiakaspalvelusta.

Soittipa asiakaspelvupuhelimeen tai menipä mihin aikaan tahansa palvelupisteeseen (nehän ovat palvelupisteitä Prisman yhteyksissä), jonot on käsittämättömät.

Palvelupisteen seurana on lukematon määrä Raha-automaattiyhdistyksen pelejä. Tarkoituksellako?

Penkeillä istuu 'perskannikkaansa' kääntäviä vanhuksia tai keski-ikäisiä pariskuntia, odottamisesta selkeästi kiusaantuneita kansalaisia.

Käyttäjän jormamoll kuva
Jorma Moll

Nykypankkien käytös on törkeätä kaiken kaikkiaan ehkä sen takia, että enemmistö suostuu siihen.

Käyttäjän MirjamiParant kuva
Mirjami Parant Vastaus kommenttiin #3

Jorma, M. oletan, että aikamme enemmistö ei edes osaa vaatia oikeuksiaan. Nöyryytysten kirjo on sitä luokkaa, että ihminen on mieluummin hiljaa kuin uskaltaa.

Eräänlainen selviytymiskeino sekin.

Käyttäjän MirjamiParant kuva
Mirjami Parant

Olen sitä mieltä, että minulla on oikeus tietää, missä rahani 'lepäävät'. S-pankin palveluihin on mahdotonta päästä, joten olen huolissani.

Aionkin nyt seuraavaksi olla yhteydessä kuluttajansuojaviranomaisiin, miksi en saa tietoa, mihin LähiTapiolan -credit sivusto on kadonnut ja miksi sinne maksetut rahani ovat teillä tietymättömillä.

Käyttäjän ilkkavarsio kuva
Ilkka Varsio

Mirjami Parant

Minua jäi nyt painamaan tämä sinun ongelmasi ja huolesi rahoistasi. Kävin yhteistyökumppanisi kotisivuilla ja siellähän on melkoinen myllerrys käynnissä näiden S-pankin ja LähiTapiolan yhdistymisen vuoksi.

Ohessa linkki josta voi olla apua, mutta varmasti kysymyksessä on vain tietojärjestelmän sisäänajosta johtuva katkos. Pankki on näemmä jättänyt ongelmat asiakkaan ratkaistavaksi. Kun Nalle sanoo, että asiakkaat tuvat hiekkaa pankkisaliin, niin S-Pankki sanoo asiakkaalle, että ratkaiskaa tietojärjestelmän solmut itse. Täällä on tärkeämpääkin tekemistä.

https://www.s-pankki.fi/fi/kampanjat/tietoa/

Käyttäjän MirjamiParant kuva
Mirjami Parant

Kiitos Ilkka, huolenpidostasi! Yhdelläkään organisaatiolla ei ole oikeutta pidätellä asiakkaansa tietoja. Tässä on S-pankki heikoilla jäillä.

Myöskin se, että kysymyksiinsä haluava asiakas ei pääse kontaktiin huolinensa, on kohtuutonta. Kuluttajansuojakysymys kaikkinensa.

Käyttäjän jormamoll kuva
Jorma Moll

Mirjami P sinulla on voimaa, ymmärrystä ja uskallusta toimia. Hienoa.

Pekka Pylkkönen

Sitä voi ajatella niin että halvalla saa vain itsepalvelua. Jos asiakaspalvelua haluaa niin on kai meillä näitä private-banking palveluita tarjoavia lafkoja.

Ääspankin hintoihin nähden palvelu on aivan yliloistavaa. Kun en niille oikein mistään mitään maksa niin ei kai niidenkään kuulu minulle palveluita järjestää.

Käyttäjän lakosi kuva
Mika Lako

S-Pankin facebook-sivuilla vastataan kysymyksiin suhteellisen nopeasti.

Credit on luottopuoli, joten sinne et ole luultavasti maksanut mitään.

Käyttäjän MirjamiParant kuva
Mirjami Parant

Mika, L. olen maksanut luottovelkani ajallaan ja oikeellisesti. Lienen oikeutettu myös tietämään, mistä on kyse.

Käyttäjän MirjamiParant kuva
Mirjami Parant

Sitkeän yrittämisen jälkeen olen lopulta saanut asiaani vastauksia. Virheitä oli tapahtunut, mutta onneksi vielä oikeus toimii. Kiitos kuuluu nyt ystävälliselle puhelinpalvelijalle, joka jaksoi selvittää asiani perin pohjin.

Toimituksen poiminnat